Ponad 300 osób uczestniczyło w oficjalnej premierze modelu OMODA 5 w Madrycie, gdzie po raz pierwszy zaprezentowano samochód na żywo w Europie. Podczas prezentacji Charlie Zhang, wiceprezes Chery Automobile, podkreślił wartości marki i jej zaangażowanie na rynku europejskim: „OMODA 5 to model zbudowany pod kątem użytkowników z Europy. Dokładnie przeanalizowaliśmy potrzeby i upodobania klientów, aby samochód odpowiadał tutejszym warunkom drogowym i gustom. Cieszymy się, że nareszcie możemy oficjalnie rozpocząć sprzedaż w Europie”.
![W naszym kraju mają pojawić się obie wersje jednocześnie – zarówno spalinowa w dwóch wariantach, jak i model w pełni elektryczny.](https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/12/ea/65dde2718fdf0_p.jpg?1709040242)
Podczas hiszpańskiej premiery zaprezentowano modele, które będą dostępne w sprzedaży – są to takie same auta, jakie mają być oferowane w Polsce, czyli wersja spalinowa z silnikiem 1.6 TGDi w dwóch wariantach (Comfort i Premium) oraz zapowiedziano wersję elektryczną. Wersja elektryczna trafi do sprzedaży latem i będzie oferowała 150 kW mocy oraz zasięg na poziomie do 430 kilometrów (WLTP) dzięki baterii o pojemności 61 kWh.
Wersję spalinową w Hiszpanii wyceniono na 27 900 euro za wersję Comfort oraz 29 900 euro za wersję Premium. Przekłada się to na zapowiedzi producenta, który obiecuje, że auto w bogatszej wersji w Polsce będzie kosztowało poniżej 130 tys. złotych. Ceny wersji elektrycznej mają być ogłoszone bliżej daty premiery.
Producent zapowiada premierę modelu w Polsce w pierwszej połowie 2024 roku, czyli możemy się spodziewać, że auto zadebiutuje u nas przed końcem czerwca. W naszym kraju mają pojawić się obie wersje jednocześnie – zarówno spalinowa w dwóch wariantach, jak i model w pełni elektryczny.
![W naszym kraju mają pojawić się obie wersje jednocześnie – zarówno spalinowa w dwóch wariantach, jak i model w pełni elektryczny.](https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/f9/35/65dde2814d9e1_p.jpg?1709040257)
Co więcej, podczas hiszpańskiej premiery, producent zapowiedział otwarcie trzech magazynów części w Polsce. Mają one zaopatrywać i być głównym dystrybutorem podzespołów dla modeli OMODA w całej Europie.
OMODA 5 od samego początku była projektowana i budowana głównie dla europejskich odbiorców – pod kątem designu, ale również z uwzględnieniem wyższych limitów prędkości w Europie niż w Chinach. Dlatego auto zostało wyposażone w liczne, nowoczesne systemy bezpieczeństwa oraz mocną konstrukcję. Samochód był projektowany przy współpracy europejskich inżynierów w centrum rozwojowym marki pod Frankfurtem.
![od 7 lat](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.0/images/video_restrictions/7.webp)
Od dzisiaj kierowcy Ubera i Bolta muszą mieć polskie prawo jazdy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?