Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pociąg Marzeń wyruszył w drogę po dziecięce uśmiechy. Dokąd dojedzie tym razem?

MediaPPG
3, 2, 1 – odjazd! Pociąg Marzeń opuścił stację i rozpoczął swoją podróż, by dać dzieciom beztroskie i radosne wakacje. Do naszej lokomotywy przyłączyło się wiele wagoników. A to oznacza, że wielu podopiecznych stowarzyszeń i fundacji spełni swoje pragnienie o wyjeździe pełnym przygód. Wspólnie czynimy dobro!

Im więcej wagoników, tym więcej uśmiechów

Na czym polega akcja? Zasady są proste. Nasz specjalny Pociąg ma pomóc w zorganizowaniu wakacji dzieciom, które z różnych względów nie mają takiej możliwości. W szczególności chodzi o podopiecznych różnych fundacji, stowarzyszeń oraz domów dziecka. Do akcji przyłączają się firmy, które poprzez wykupienie wagonika, pomagają tym instytucjom w sfinansowaniu wakacyjnego wyjazdu dla najmłodszych. Zostanie na to przeznaczona połowa wpłaconych środków. Im więcej wagoników, tym więcej dzieci będzie miało szansę na spędzenie beztroskiego i radosnego czasu.

Oni przyłączyli się do naszej akcji

Gdyby nie firmy, które wymieniamy poniżej, akcja na pewno nie miałaby sensu. Ale wiemy, że na Was zawsze można liczyć i gdy chodzi o dobro i szczęście dzieci – nie zastanawiacie się ani chwili. W tym roku swoje wagoniki do naszej lokomotywy przyłączyli:

Mecenasem Głównym naszej akcji jest Grupa Tauron, największy dystrybutor energii elektrycznej w Polsce, który dostarcza energię do ponad 5,6 mln klientów w kraju. Firma jest też drugim co do wielkości jej producentem i sprzedawcą oraz największym dostawcą ciepła na Górnym Śląsku. Jednym z fundamentów działania Grupy Tauron jest troska o planetę. Firma realizuje swoją ekologiczną strategię za sprawą Zielone Zwrotu Taurona. Grupa Tauron angażuje się w szereg przedsięwzięć na rzecz otoczenia, takich jak działalność edukacyjna i charytatywna. Jest sponsorem ważnych wydarzeń kulturalnych i sportowych.

Mecenasem Ogólnopolskim naszej akcji jest Global Impact Beata Drzazga - firma zajmująca się m.in. mentoringiem, inspirowaniem i wspieraniem zarówno przedsiębiorców działających już w biznesie jak i młode osoby chcące otworzyć firmy. Wspieranie i inspirowanie młodzieży. Firma zajmuje się misjami gospodarczymi na całym świecie i pomocą łączenia ludzi w biznesie.

Mecenasem Ogólnopolskim naszej akcji jest Skarbiec TFI jeden z najdłużej działających towarzystw funduszy inwestycyjnych w Polsce. Towarzystwo wielokrotnie było wyróżniane prestiżowymi nagrodami, w tym za innowacyjność oraz rentowność zarządzanych funduszy. Skarbiec TFI obecnie zarządza aktywami w wysokości ponad 5 miliardów złotych, co oznacza, że jest jednym z największych, niezależnych towarzystw funduszy inwestycyjnych w Polsce. Na koniec marca 2023 Skarbiec TFI miało ponad 93 tysiące aktywnych klientów i obsługiwało ponad 1500 firm i instytucji.

Mecenasem ogólnopolskim akcji jest Huta Łabędy, która jest jednym z najbardziej znanych i cenionych w kraju dostawców produktów i usług hutniczych, w tym w szczególności produktów dla górnictwa i budownictwa.

Na Dolnym Śląsku Mecenasem Głównym jest Chemeko System.

Pociąg nie mógłby również ruszyć bez wsparcia wszystkich naszych Partnerów:
Global Impact Beata Drzazga
Skarbiec TFI SA
Huta Łabędy S.A
Wałbrzyskie Zakłady Koksownicze "Victoria"
Mercedes-Benz Manufacturing Poland
Arkop Deweloper
Sanatoria Dolnośląskie
Jacek Wyspiański - franczyzobiorca McDonald's
Robert Bosch sp. z o.o.
Anna Zalewska - Europoseł z Dolnego Śląska i Opolszczyzny
Karkonoska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.

Dziękujemy bardzo za zaangażowanie.

W tym roku, tak jak w poprzednim, na wakacje wyjadą podopieczni Fundacji Pociecha. Ta wrocławska organizacja pozarządowa, działająca od 2012 r., pomaga dzieciom, które przychodzą po szkole do jednej z ośmiu świetlic środowiskowych. Rodzice tych dzieci często są osobami uzależnionymi, odsiadują wyroki w więzieniach lub są długotrwale bezrobotni. Los nie oszczędza podopiecznych Fundacji Pociecha. Doświadczają przemocy lub są jej świadkami, żyją w biedzie, podejmują próby samobójcze, potrzebują stałego wsparcia psychologicznego lub psychiatrycznego, po pandemii są uzależnieni od nowych mediów i mają poczucie braku sensu życia. Fundacja chce zorganizować dla swoich podopiecznych wakacyjne obozy z bogatym programem zajęć socjoterapeutycznych i dużą ilością zajęć ruchowych.

Bez Was te podróże by się nie odbyły

Rok temu, w naszej podobnej ogólnopolskiej akcji, dzięki ogromnej hojności partnerów i sponsorów, udało się zebrać blisko pół miliona złotych, które trafiły do 15 fundacji z całej Polski. Ich wychowankowie brali udział w obozach, koloniach, a nawet wyprawach survivalowych pełnych błota, przeszkód i skoków spadochronowych.

Efektem ubiegłorocznych działań Gazety Wrocławskiej oraz Fundacji Pociecha było zebranie ponad 22 tys. zł, które pomogły zorganizować dla sześćdziesięciorga dzieci tygodniowe wakacje w 2022 rok. Dla wielu z nich były to pierwsze prawdziwe wakacje w życiu. Niektóre pierwszy raz były poza granicami miasta, nigdy dotąd nie pływały kajakiem, nie siedziały w lesie przy ognisku, nie potrafiły nikomu zaufać. Teraz pierwszy raz miały dla siebie całe łóżko i codziennie ciepły posiłek. To lato było dla tych dzieci radosne i niezwykłe. Świadomość, że ma się w tym spełnieniu marzeń o wakacjach swój udział, daje ogromną satysfakcję.
Przypomnijmy sobie podsumowanie ubiegłorocznej edycji
https://gazetawroclawska.pl/pociag-marzen-za-rok-znow-wyruszy/ar/c15-16890721

Wszystkie te, mniejsze czy większe wyprawy, obozy i kolonie dały dzieciom znacznie więcej niż tylko oderwanie od smutnej codzienności. Dały nowych przyjaciół i całą masę wspomnień. Dały radość i beztroskę. I to chyba najbardziej wartościowy efekt naszej akcji.

Do naszej akcji dołączyli:

Nie tylko pomaganie, ale i promocja

W tym roku wyruszyliśmy po raz kolejny. Firmy, które zdecydują się dołączyć do akcji poprzez wykupienie wagonika do Pociągu Marzeń, otrzymają w zamian, oprócz uśmiechu i radości dzieci, reklamę na łamach naszych dzienników. Pociąg Marzeń przejedzie symbolicznie przez 15 województw. Będzie widoczny dla czytelników i internautów aż przez 7 tygodni: od 23 czerwca do 11 sierpnia. Każdy wagonik będzie miał na sobie logo firmy, która przyłączyła się do akcji. Partnerzy akcji otrzymają również indywidualny bilet do marzeń – wyjątkową grafikę, którą będą mogli wykorzystać w swoich mediach społecznościowych i na stronach internetowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Pociąg Marzeń wyruszył w drogę po dziecięce uśmiechy. Dokąd dojedzie tym razem? - Gazeta Wrocławska

Wróć na polanicazdroj.naszemiasto.pl Nasze Miasto