- Z uwagi na zachowanie obecnej DK8 (po wybudowaniu nowego przebiegu od Magnic do Kłodzka) jako nowego przebiegu drogi wojewódzkiej, wnosi się o bezwzględne zachowanie ciągłości drogi, niezależnie od wybranego ciągu wariantów realizacyjnych, z uwzględnieniem prawidłowej lokalizacji węzłów oraz konieczności realizacji nowych odcinków (łączników) w klasie technicznej GP (zgodnie z obecną klasą techniczną DK8), z jednią o szerokości co najmniej 7 metrów oraz dopuszczalnym naciskiem 115kN/oś - czytamy w uchwale Zarządu.
Co istotne, władze województwa podkreślają, że nie można doprowadzić do kolizji żadnego z wariantów z istniejącymi liniami kolejowymi. Wszystko przez to, że większość z nich jest już przejętych przez władze samorządowe i wkrótce wróci na nich ruch kolejowy.
Co ważne, wariant A2 rekomendowany przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego został zdecydowanie odrzucony przez władze gminy wiejskiej Kłodzko. Zdaniem Zbigniewa Tura, najkorzystniejszym rozwiązaniem byłoby A4, które najmniej wpłynęłoby na życie mieszkańców gminy. Zaproponowany na czerwcowym spotkaniu z przedstawicielami GDGKiA przez wójta wariant miałby rozpocząć się od ul. Zajęczej w Kłodzku przez ul. Piłsudskiego, następnie nową estakadą (w miejsce obecnie istniejącej, starej), w kierunku Boguszyna i Podtynia. Później droga miałaby przebijać się 600-metrowym tunelem do Barda.
Przypominamy, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie musi przychylić się do żadnego proponowanego wariantu. To do niej, jako inwestora, należy ostateczne słowo.
ZOBACZ WSZYSTKIE WARIANTY BUDOWY NOWEJ S8:
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?